Over ons

Save

Alta, sinds 1921

Met ruim 95 jaar zijn we het oudste reclamebureau van Nederland. Niet dat je daar wat van merkt. Onze geschiedenis van ‘niet terugblikken, maar vooruit kijken’, zorgt ervoor dat we nog steeds niet belegen, maar nog altijd bevlogen zijn. Met de senioriteit, de ervaring en het enthousiasme om nationale en internationale merken in de kracht van hun leven te zetten. Dat merk je dan weer wel.


Merkregisseur.
Als bureau in het hart van Nederland, hebben we hart voor wat er bij jou als klant leeft. Met een dienstverlening en expertise die net zo breed is als het mooie marketing- en communicatievak dat we met je delen. Dat doen we als bureau in de rol van merkregisseur. We werken met een vaste kern professionals met daaromheen een breed netwerk aan specialisten. Afhankelijk van de vraag zetten we de kennis, kunde en mentaliteit in die jouw merk op dit moment nodig heeft.

Visie

Samen bouwen aan het merk. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. We houden van ons vak en vertellen graag over onze duidelijke visie op branding, marketing, communicatie, innovatie en technologie. Niet om daarmee onze kennis te etaleren, maar om samen jouw merk in de etalage te zetten met de focus op resultaat. Daarin ligt ook ons onderscheid. We zeggen niet waar je naar toe moet, maar gaan samen met jou op weg.

Creatief én pragmatisch. Dat pad begint met een bredere totaalkijk op ons vak. We geloven in sterke marketing en creatie, maar ook in het goed inrichten van alle betrokken processen. Hoe blijf je als klant zo goed mogelijk aangesloten? Benutten we alle kennis die je hebt en hoe werken we het beste met elkaar samen? Moeten we budgettair out of the box denken? Wat beweegt de doelgroepen? Kortom, we gaan zowel creatief als pragmatisch met elkaar aan de slag.

Werkwijze

Save

1. MERK- EN MARKTSCAN
De merk- en marktscan is een gestructureerde aanpak om de ontwikkelingen, het gedrag en de onderliggende beweegredenen van je doelgroep(en) systematisch te monitoren. De inzichten uit dit onderzoek worden als input gebruikt voor de marketingstrategie.

2. MARKETINGSTRATEGIE
Tijdens inspirerende merksessies ontwikkelen we samen de contouren van de campagne. In een proces van co-creatie worden communicatiebenaderingen ontwikkeld die erop gericht zijn jouw doelgroep te (be)raken en in de gewenste richting te bewegen. Zodat er een helder onderscheidend concurrentievoordeel wordt bereikt.

 

 

3. CREATIE EN PROCESMANAGEMENT
In nauwe samenwerking met elkaar realiseren we de overeengekomen campagne-activiteiten, van conceptontwikkeling tot en met -uitwerking. Binnen jouw organisatie en naar de markt moet het creatieve concept constant impactvol zijn werk doen.

 

 

4. EFFECTMETING
De laatste stap in de MerkMonitor is de resultaatmeting van de communicatie-in­spanningen. Vanuit de gedachte ‘meten = weten’ en dat je alleen kunt (bij)sturen wat je ook kunt meten, worden de campagneresultaten periodiek in beeld gebracht en waar nodig bijgestuurd. En zo weten wij wat jouw geïnvesteerde marketingcommunicatie-euro oplevert.

Diensten

Save

Onderzoek

  • Kwalitatief
  • Kwantitatief
  • Mystery shopping
  • Effectmeting

Sessies

  • Out-of-the-box
  • Strategisch
  • Positionering
  • Merk

Campagnes

  • Online
  • Offline
  • Instore
  • Internal branding

Design

  • Corporate identity
  • Logo's en huisstijlen
  • Verpakkingen
  • Producten
Klanten

Meer weten over ALTA? willemjanhop@alta.nl