Terug
Overzicht

Nieuws

Bouwkennis_podium_486_340
Bouwkennis_gyproc_486_340

Winnaar BouwKennis
Marketing Jaarprijs

Nieuwegein, 20 september 2018
Het moment was eindelijk daar: de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Ook dit jaar kende deze felbegeerde nationale erkenning voor het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector weer verschillende innovatieve inschrijvingen. Zoals elk jaar mochten uiteindelijk drie finalisten hun concept aan het grote publiek tonen op de BouwKennis Jaarbijeenkomst middels een kort videoverslag. Tijdens de finale konden zowel de jury als alle bezoekers van de Jaarbijeenkomst hun stem uitbrengen op één van de drie finalisten; Knauf, Wavin en Saint-Gobain Gyproc. Saint-Gobain Gyproc ging er vandoor met de overwinning met hun innovatieve concept HABITO®.

Drie finalisten

Uit alle inzendingen werden vooraf door een vakjury drie finalisten gekozen, dit jaar waren dat Knauf, Wavin en Saint-Gobain Gyproc. De finalisten kwamen na een traject waarin acht genomineerden hun concept in een pitch aan de jury presenteerden als beste uit de bus. De negenkoppige jury beoordeelde deze concepten op onder andere strategie, businessmodel en communicatie. De drie finalisten maakten uiteindelijk een filmpje wat in theater de Kom werd getoond aan het publiek. Hierin vertelden zij over het concept, de totstandkoming ervan en de ontwikkelingen in de markt waar het concept op inspeelt. Voor Knauf was dit het tekort aan (jonge) vakmensen en de aandacht voor het stukadoorsvak onder jongeren, Wavin zette in op het bereiken en ontzorgen van kleine, zelfstandige zzp’ers. Gyproc speelt met HABITO in op wensen van de totale bouwkolom op het gebied van binnenwanden. Nadat het publiek met een app online de stem kon uitbrengen, werd bekend dat Gyproc de winnaar van 2018 was.

HABITO®: het winnende concept

Gyproc heeft met HABITO® een vernieuwende binnenwand op de markt gebracht, vanuit het idee dat er te weinig aandacht was voor de binnenruimte van woningen. Via marktonderzoek en interviews zijn wensen en eisen van verschillende partijen uit de bouwkolom (bouwers, installateurs etc.) in kaart gebracht. Hoe dachten zij over binnenwanden, welke eisen stelden ze hier aan en wat misten ze aan de huidige typen wanden? Ook werden de wensen van bewoners (de klantreis) meegenomen in de ontwikkeling van een nieuwe gipswand die al deze zaken combineert: HABITO®. Deze wand is eenvoudig te monteren, snel sausklaar en kozijnen en het leidingwerk zijn gemakkelijk te monteren en installeren. Zo is minder afstemming nodig tussen de verschillende bouwdisciplines, wat tijdwinst oplevert voor de betrokken partijen. Voor bewoners biedt de wand een hoog comfort door zijn sterke geluidsisolatie. De gipswand is daarnaast massief en kras- en scheurvrij. Met HABITO® wil Gyproc dan ook een nieuwe standaard zetten in de markt voor binnenwanden. Daarmee is het een waardig opvolger van Kingspan Future Proof als winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018.

Trots
Wij zijn uiteraard ook trots op deze prijs. Samen met Gyrpoc hebben we de marketingstrategische keuzes gemaakt. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor het creatieve concept en het design van de campagen. Bekijk hier de case.

Meer weten over dit artikel? mail@alta.nl