Terug naar overzicht

Tesa

Productcampagne
1-tesa-header

Strakke lijnen

hebben een kleur

Opdracht Herpositioneer tesa precision tape in de Benelux.

Oplossing Soms is je product goed genoeg en hoef je klanten alleen maar de weg ernaar toe te wijzen. Zo wisten we bij tesa uit onderzoek dat consumenten grote waarde hechten aan goed schilderwerk, maar uit het enorme aanbod in de winkel niet weten welk product ze moeten kiezen.

Hieruit volgde onze keuze voor een kleurrijke schapnavigatie waarbij we klanten via een eenvoudig kleurenpalet naar het juiste product leiden. De campagne is crossmediaal uitgerold waarin het eindresultaat (strakke lijnen) direct is gekoppeld aan een toepassing en de juiste kleur tape.

3-tesa_visual_blauw_lang
4-tesa_visual_roze
5-tesa_visual_geel
6-tesa_commercial_geel_lang
7-tesa_POS-materiaal_lang

Resultaat

• Campagnebereik in Nederland 73%, gcf (gemiddelde contactfrequentie) 9,6
• Campagnebereik in België 66%, gcf Vlaanderen 4,7, gcf Wallonië 4,2
• Impressies online video (preroll) Nederland 1.045.000, België 804.000

Voor meer informatie: doriennieuwkamer@alta.nl