Terug naar overzicht

Jantje Beton

Corporate campagne en loyalty programma
1-jantjebeton-header

Haal het kind

naar buiten

Opdracht Ontwikkel een nieuwe corporate campagne voor Jantje Beton. Een campagne die uitlegt wat Jantje Beton doet en waarom dit noodzakelijk is voor een gezonde jeugd in Nederland. Ontwikkel aanvullend een concept voor fondsenwerving.

Oplossing Buitenspelen is gezond. Daarom werkt Jantje Beton samen met kinderen om de buitenspeelruimte aantrekkelijk te maken. De perceptie van veel volwassenen is dat kinderen niet buitenspelen door zaken als gamen en social media. Uit onderzoek bleek echter dat kinderen binnen spelen, omdat er buiten geen prikkelende speelomgeving is.

Het probleem ligt dus niet binnen, maar buiten. Het is zaak om volwassenen hiervan bewust te maken. En daarmee ook de relevantie en het bestaansrecht van Jantje Beton. Met het thema ‘haal het kind naar buiten’ spreken we collectanten, burgers en gemeenten aan. Want alleen samen zorgen we voor een gezonde jeugd. Vanuit de corporate gedachte ontwikkelde Alta aanvullend een loyalty programma via social media. Met allerlei tips, tricks en gadgets helpt Jantje Beton ouders om buitenspelen voor hun kinderen weer leuk te maken. Ouders kunnen op hun beurt Jantje Beton helpen via een donatie.

2-jantjebeton-mockup-spread
3-jantjebeton-adv-zappen
4-jantjebeton-adv-scrollen
5-jantjebeton-buitenreclame
6-jantjebeton-keyvisual-Buiten-Beweging
7-jantjebeton-facebook-post
8-jantjebeton-facebook-iPhone

Voor meer informatie: doriennieuwkamer@alta.nl