Terug naar overzicht

Gyproc Habito

Productintroductie
habito_1

Hallo Habito

een wand sterker op alle vlakken

Opdracht Saint-Gobain Gyproc ontwikkelde Habito, een innovatieve gipskartonwand die ze met een grootschalige campagne aan de wereld wilden introduceren.

Oplossing Er zijn veel vooroordelen over gipskartonwanden en daarom worden ze relatief weinig ingezet in de woningnieuwbouw. Bewoners denken dat de wanden kwetsbaar en gehorig zijn en bouwers denken dat bewoners niet open staan voor gipswanden. Daarnaast zijn de belangen, eisen en wensen voor elke partij in de bouwkolom anders. Habito combineert alle voordelen van bestaande binnenwanden, neemt alle nadelen weg en bedient de belangen van iedere partij in de bouwkolom.

Bij de conceptontwikkeling hebben we goed gekeken naar de productontwikkeling. Door de binnenwand van alle kanten te bekijken, verbeterde Gyproc de gipskartonwand. Door in communicatie hetzelfde te doen, verbeterden we de impact van onze boodschap. We creëerden een 360° concept voor meerdere doelgroepen die de wand letterlijk vanuit alle kanten belicht. Het resultaat? De vooroordelen zijn gesloopt en bewoners en bouwers zeggen massaal hallo tegen Habito, de wand die sterker is op alle vlakken.

habito-ipad2
habito_2
habito_3

Geïnteresseerd in dit werk? doriennieuwkamer@alta.nl