
Global Paint Products
Werken vanuit het Global Paint Products merk.
"Imago's kun je breken, identiteit is je kracht."
Neem gerust
contact
met ons op
T. 030 231 23 56
De aanleiding: wat is de identiteit van het merk Global Paint Products?
Global Paint Products is een familiebedrijf dat al jaren actief is in de verfbranche, en met succes. Maar wat Global Paint Products niet helder had, was de identiteit van het merk. Wat zijn de achterliggende waarden van het merk? Wat is de belofte die Global Paint Products doet als merk? Door een antwoord te krijgen op deze vragen, kan men zich identificeren met het merk en handelen vanuit deze waarden. En dat maakt de samenwerking met collega’s en klanten gemakkelijker; zij hebben tenslotte een duidelijk gezamenlijk beeld, doel en uitgangspunt. Samen waarmaken wat je belooft.
De opdracht van Global Paint Products
We willen graag een gedragsverandering onder de medewerkers, zodat zij proactieve, soepel samenwerkende teamleden worden die werken vanuit het merk: Global Paint Products. “Een Global Paint Products-team dat meewerkt aan een menselijk en ondernemend bedrijf”.

De oplossing: de ABC-module van Alta
Om medewerkers van Global Paint Products te laten werken vanuit het merk hebben we gebruik gemaakt van onze ABC-module: Alignment, Branding, Communication. De ABC-module is een bewezen module die we al jarenlang gebruiken bij interne verandertrajecten, klik hier voor meer informatie over de ABC-module. In de ABC-module hebben we gebruik gemaakt van het ‘olievlek-principe’. Een groepje medewerkers hebben we tot ambassadeurs gemaakt, die vervolgens de rest van de medewerkers enthousiasmeerden en lieten werken vanuit het merk.
_edited.jpg)
De Alta Conceptsprint.
Snel creatieve meters maken.
Heb je een communicatieconcept nodig bijvoorbeeld om mensen te werven, een actie te voeren of een product of dienst te introduceren? Dan is onze Concept Sprint iets voor jou. Samen met jou als opdrachtgever doorlopen we de conceptontwikkeling. Strak ingericht en georganiseerd om zo efficiënt en effectief mogelijk het hele traject te doorlopen met een uniek concept als resultaat.

Interne Alignment: In een intensief programma maken we 8-10 medewerkers ambassadeurs. Zij doorlopen alle fasen van het programma, gaan actief aan de slag en nemen op hun beurt 8-10 medewerkers mee in het werken vanuit het merk.
Interne Branding: Deze 8-10 medewerkers zijn merkfans. Zij worden door de ambassadeurs ‘gebrand’ met het merk: Ze werken samen in hun dagelijks werk vanuit het merk. Zo zijn er al 16 tot 20 mensen binnen de organisatie die een verandering genereren.
Interne Communicatie: Gedurende het hele proces en over alle fasen informeren we alle medewerkers met communicatie of zeepkistmomenten door de directie en/of ambassadeurs, ofwel interne communicatie.