top of page

GA

Duurzamer bouwen? Slim idee.

De slimste weg van G naar A

Neem gerust

contact

met ons op

T. 030 231 23 56

  • LinkedIn

De aanleiding: bouwen aan verduurzaming

In Nederland hebben we afgesproken om voor 2050 de CO2 uitstoot van onze woningen tot 0 te reduceren. Maar uit monitoring en data-analyse is gebleken dat ons woningaanbod nog voor 75% uit energielabel C of lager bestaat. Op het gebied van duurzaamheid pakt Gyproc altijd de (bouw)handschoen op.

Gyproc is wereldmarktleider op het gebied van lichtgewicht afbouwsystemen op basis van gips. Ze maken onderdeel uit van Saint-Gobain, de grootste producent van bouwmaterialen ter wereld met meer dan 189.000 werknemers. Aan architecten, aannemers, montagebedrijven en de handel leveren ze totaaloplossingen in de vorm van wand-, plafond- en vloersystemen, oplossingen voor het brandwerend bekleden van draagconstructies en een compleet assortiment stukadoorsmaterialen aan.

De opdracht: eigen initiatief voor onze klant Gyproc

Onder het thema ‘Zeker Gyproc’ bouwen we al 20 jaar aan een prachtig merk voor wie duurzaamheid vanzelfsprekend is. Met elkaar bouwen we verder aan de verduurzaming van het woningbestand in Nederland. Een goed voorbeeld is de campagne ‘GA, de slimste weg van G naar A dat we op eigen initiatief hebben ontwikkeld en waarin Gyproc en haar bouwpartners zich hebben verenigd.

De oplossing: de slimste weg van G naar A

De slimste weg van G naar A bestaat uit een integrale aanpak, in marketingtermen een concept-selling in plaats van een product-selling idee, waarbij slim wordt samengewerkt om de duurzaamheidsdoelstellingen te kunnen halen. 

We zijn begonnen met een strategisch communicatieadvies en creatief concept te ontwikkelen dat vertaald is naar een (cross)mediaal campagneconcept, doel: zoveel mogelijk woningcoöperaties bereiken.

Digitaal platform: GA

Om het woningaanbod van energielabel G naar A te krijgen, ontwikkelden we samen een digitaal platform voor de duurzame renovatie van woningen en noemden het GA: de slimste weg van G naar A. Met de inzet van online marketing, beurspresentaties en uitgebreide adviestoolkits voor de adviesgesprekken en de sympathieke uitnodigende oproep ‘Ga je mee?’ werden geïnteresseerden uitgelegd hoe een woning energiezuiniger gemaakt kan worden.

De Alta Conceptsprint.

Snel creatieve meters maken.

Heb je een communicatieconcept nodig bijvoorbeeld om mensen te werven, een actie te voeren of een product of dienst te introduceren? Dan is onze Concept Sprint iets voor jou. Samen met jou als opdrachtgever doorlopen we de conceptontwikkeling. Strak ingericht en georganiseerd om zo efficiënt en effectief mogelijk het hele traject te doorlopen met een uniek concept als resultaat.

bottom of page