Neem gerust

contact

met ons op

T. 030 231 23 56

  • LinkedIn

Alta, kind aan huis bij familiebedrijven

Een unieke positie innemen in de markt is een veelomvattend proces waarbij altijd  veel keuzes gemaakt moeten worden. Behalve als je een familiebedrijf bent. Dan krijg je met je familienaam automatisch een onderscheidende set kernwaarden en overtuigingen mee. Ze vormen het DNA voor je eigen identiteit en zijn scherpe en unieke tools om in te zetten voor je communicatie, marketing én werving.

Een unieke positie in de markt

Klanten, leveranciers, potentiele werknemers hebben positieve associaties bij familiebedrijven, zoals betrouwbaar, klantgericht en kwaliteit. Ook worden  familiebedrijven gezien als de meest duurzame, sociale en rechtvaardige vorm van onderneming en staan ze bekend als aantrekkelijke werkgevers door de binding en betrokkenheid met het personeel. Allemaal voordelen die je als familiebedrijf automatisch al in huis hebt. Om er nog meer voordeel uit te halen, moet je ze nog wel inzetten voor je communicatie met je (potentiële) klanten en werknemers.

All in the family

Als typisch familiebedrijf wil je ongetwijfeld alles zelf doen. Geen probleem, maar eerst moet je wel weten hoe en wat je moet doen om maximaal profijt te hebben van je eigen identiteit als familiebedrijf. Dat je intern begint voordat je naar buiten treedt bijvoorbeeld. Bij Alta voeren we dat proces al generaties lang voor familiebedrijven uit. Dit doen we met onze ABC-module: Alignment intern, Branding intern, Communicatie intern. Klik hieronder voor meer informatie over onze methode. 

Succes komt van binnenuit

Plan een vrijblijvende afspraak in

We zijn kind aan huis bij familiebedrijven en helpen jou ook graag. Bijvoorbeeld met een vrijblijvend gesprek. Constructief, verhelderend en uiteraard in familiale sfeer. Plan het vrijblijvende gesprek hieronder in, of neem telefonisch contact met ons op: 030 231 23 56.

Familiebedrijf Yama: Silent partner in famous food.

Opdracht van Yama: Ontwikkel en faciliteer een op maat gemaakt programma dat verbindt vanuit de nieuwe Yama strategie, medewerkers laat samenwerken vanuit de kernwaarden en de klanten centraal stelt. Benieuwd hoe we dit gedaan hebben?

Familiebedrijf Global Paint Products: al jaren succesvol in de verfbranche

Opdracht van Global Paint Products: hoe zorgen we voor gedragsverandering onder medewerkers, zodat zij proactieve, soepel samenwerkende teamleden worden die werken vanuit het merk: Global Paint Products?