Weer onderdeel zijn van een sociale visuele beleving

Neem gerust

contact

met ons op

T. 030 231 23 56

  • LinkedIn

De oplossing: breng beleving tot leven

Bij Alta ontwikkelden we ‘Ik kijk mee met AD’ als centraal thema van de campagne. Het vertelt kort en krachtig dat je met audiodescriptie weer onderdeel kunt zijn van sociale visuele beleving.

Ik kijk mee met AD

Audiodescriptie (AD) vergroot de wereld van blinden en slechtzienden.

De opdracht van het Bartiméus Fonds 

Breng audiodescriptie onder de aandacht.

Vertel aan 490.000 Nederlanders die slechtziend of blind zijn dat audiodescriptie  (AD) hun wereld vergroot.

De aanleiding: Audiodescriptie (AD) vergroot de wereld van blinden en slechtzienden.

Audiodescriptie is een toepassing die bewegende beelden toegankelijk maakt voor blinde of slechtziende mensen. Een stem vertelt in de stiltes van een tv-programma, film of voorstelling wat anderen op dat moment zien. Ook in musea of bij voetbalwedstrijden kunnen mensen die blind of slechtziend zijn audiodescriptie gebruiken en kunnen het daardoor heel goed volgen.

Via social media worden gebruikerservaringen van blinden en slechtzienden gedeeld. In statische posts en video's. 

Naast gebruikerservaringen werden er ook nieuwtjes over audiodescriptie gedeeld. 

De Alta Conceptsprint.

Snel creatieve meters maken.

Heb je een communicatieconcept nodig bijvoorbeeld om mensen te werven, een actie te voeren of een product of dienst te introduceren? Dan is onze Concept Sprint iets voor jou. Samen met jou als opdrachtgever doorlopen we de conceptontwikkeling. Strak ingericht en georganiseerd om zo efficiënt en effectief mogelijk het hele traject te doorlopen met een uniek concept als resultaat.